
Besparelser med selvbetjente erhvervsrejser hos Egencia
Udgivet: 06 juli 2020
Det er måske ikke helt klart, hvordan vi vender tilbage til en normal hverdag efter coronavirus (COVID-19), men det er til gengæld sikkert, at administration af udgifter er vigtigere end nogensinde. Når I vurderer, hvordan I kan administrere jeres nuværende og fremtidige rejseudgifter på den mest effektive måde, er det afgørende at samarbejde med et erhvervsrejsebureau, der har teknologi, som kan spare jer tid og penge. Egencia tilbyder en erhvervsrejseløsning med selvbetjeningsfunktioner til rejsende og rejseansvarlige. Uanset om en rejsende foretager en ændring i sidste øjeblik, eller en rejseansvarlig aktiverer godkendelse for destinationer med høj risiko, er der altid mulighed for at individualisere og tilpasse reservationsoplevelsen på telefonen eller ved skrivebordet. Vores teknologi gør jeres arbejde nemmere, forbedrer rejseoplevelsen og kan levere betydelige besparelser. Selvbetjeningsværktøjer til reservation sparer tid og penge hos NTT Singapore og Outreach Hos Egencia er et af vores mål at tilbyde rejsende en forbrugerlignende reservationsoplevelse, som er nem at administrere på et individuelt niveau. Vores løsning giver rejsende mulighed for selv at stå for reservations- og ændringsprocessen. Vores kunder har sparet mange timer – og gebyrer – om ugen ved blot at reducere antallet af telefonopkald og intern koordinering i forbindelse med at reservere rejser.
"Inden Egencia skulle medarbejderne sende en anmodning til et centralt administrationsteam for at reservere alle flyrejser og hoteller. Det tog lang tid, vi havde ikke friheden til at vælge selv, og det kostede mange penge, da folk foretog ændringer i sidste øjeblik, hvilket medførte gebyrer."
– Tricia Lim, EVP Corporate Planning Division, NTT Singapore
Hvis oplevelsen er god, vil selvbetjeningsværktøjer i sidste ende føre til en høj online andel. Dette medfører igen flere besparelser, da der bruges mindre tid på at kommunikere frem og tilbage under reservationsprocessen. Med muligheden for at individualisere rejsemulighederne, arbejde på tværs af flere enheder og ændre eller afbestille planer på farten fortæller vores kunder, at deres rejsende simpelthen er mere tilbøjelige til at bruge Egencia end til at reservere uden for platformen.
"Mine kundechefer vil gerne kunne åbne en app, hvor de finder alt, og hvor de kan få de oplysninger, de har brug for, når de har brug for dem. Vi skiftede over til Egencia, fordi de fjernede alt bøvlet i processen, og det betød virkelig meget for os."
– Max Altschuler, VP Marketing, Outreach
Besparelser med online reservation af erhvervsrejser hos Tech Data og Nasdaq Muligheden for at reservere online betyder flere besparelser, da der bruges mindre tid på reservationsprocessen og at lede efter de bedste priser. De rejsende har dog brug for et værktøj, de synes godt om, for at online reservation kan blive en succes.
"Vi elsker teknologi, vi er selv en teknologivirksomhed, og hvis du spørger dig selv, om du vil kontakte kundeservice eller selv klare det direkte via telefonen med en app, ville vi alle vælge appen."
– Joan Santalo, Team Leader for rejser i EU, Tech Data
Udover at spare tid ved at fjerne behovet for at ringe op til et flyselskab, et hotel eller et biludlejningsfirma søger vores intelligente teknologi også efter lavere priser i realtid, endda efter reservationen. Med andre ord sparer teknologien jer penge, også når I ikke aktivt bruger den. Vores kunder har opnået betydelige besparelser over korte perioder efter at have skiftet til online administration af erhvervsrejser.
Seks måneder efter at have indgået et samarbejde med Egencia om deres rejseadministration opnåede Nasdaq besparelser på 500.000 USD (en reducering på 32%). De reducerede også antallet af timer brugt på at administrere rejseløsningen med 50 timer om ugen.
– Casestudy om Nasdaq
Enkle hotelreservationer i overensstemmelse med rejsepolitikken hos NTT Singapore Vores erhvervsrejseløsning og teknologi hjælper kunder med at give deres erhvervsrejsende selvbetjeningsværktøjer, samtidigt med at de overholder virksomhedens rejsepolitik. Dette reducerer unødvendige udgifter yderligere via omkostningsbevidste valg såsom prislofter og maksimalt tilladte prisklasser. Rejseansvarlige kan også foretage opdateringer til rejsepolitikken på tværs af alle enheder, så rejsende altid har opdaterede oplysninger, når de reserverer.
"Noget af det, jeg bedst kan lide ved Egencia, er værktøjets mange muligheder. Jeg kan foretage ændringer i rejsepolitikken, mens jeg er på farten, og jeg kan tilføje profiler. Jeg er vild med, at jeg har al den nødvendige teknologi lige ved hånden, så jeg ikke behøver at bede andre om det."
– Joy Anzinger, Senior Manager, Global Travel, Splunk
Selvom de skal holde sig inden for budgettet, betyder det heldigvis ikke, at rejsende skal undvære faciliteter og tjenester, som gør deres erhvervsrejser mere behagelige. Egencia Preferred-priser på hoteller omfatter eksklusive fordele som wi-fi, gratis morgenmad og fleksible afbestillinger. Fra start til slut er det en bedre oplevelse – med mere værdi – for alle involverede, og det hjælper virksomheder med at undgå gebyrer for afbestillinger i sidste øjeblik.
"Egencias platform er med til at forbedre oplevelsen for vores rejsende, samtidigt med at den giver os overblik over omkostningerne."
– Raymond Thor, Procurement Manager, NTT Singapore
Download vores tjekliste til at opnå besparelser på erhvervsrejser for at se, hvordan vores selvbetjeningsværktøjer til reservation kan hjælpe jer med at administrere jeres rejseudgifter og spare penge. Del dette opslag på LinkedIn eller Twitter.