Skip to main content

Data kan øge tilfredsheden blandt erhvervsrejsende

Posted: 05 October 2018
Topics: Blog
Wall-of-keys-unlock-the-answer-to-manage-travel.jpeg
Private forbrugere, der søger efter en ferie på Aruba, modtager højst sandsynligt en endeløs række af e-mails og annoncer om flyrejser og hoteltilbud i Caribien efterfølgende. Årsagen er enkel. Jo lettere det er for kunderne at finde det, de vil have, når de vil have det, jo større sandsynlighed er der for, at de bruger denne reservationsplatform til at foretage købet. Engagerede brugere Amazon skaber loyalitet, fordi virksomheden forstår værdien af at gøre købsoplevelsen ukompliceret, effektiv og pålidelig. En reservationsplatform til erhvervsrejser i en virksomhed, der giver de rejsende en lignende oplevelse, kan på samme måde fremme loyaliteten. Jo flere rejsende, der bruger reservationsværktøjet, jo flere data kan erhvervsrejsebureauet indsamle. Identifikation og indsamling af relevante data kan øge tilfredsheden blandt de rejsende på tre store områder. 1. Reservationshastighed Erhvervsrejsende er i stigende grad ansvarlige for selv at skulle reservere deres rejser. Selvom det kan være nødvendigt, er det ikke en del af den erhvervsrejsendes daglige rutine, så processen skal være hurtig og enkel. Hvis værktøjet er brugervenligt, vil flere rejsende anvende det oftere, og der kan indsamles flere brugbare data. 2. Udvalg Erhvervsrejsebureauet kan bruge disse data til at forbedre det udvalg, de tilbyder de rejsende. Data kan bruges til at opbygge den erhvervsrejsendes rejseprofil og spore mønstre, hvorved der hurtigt vil fremkomme favoritter. Det er her, data spiller ind. Gennem opbygning af de erhvervsrejsendes rejseprofiler dukker der meget hurtigt mønstre og favoritter op. Hvis oplysningerne eksempelvis viser, at den erhvervsrejsende hver uge rejser på samme tid til den samme destination, kan der prioriteres passende valgmuligheder for fly i reservationsværktøjet. Hvis vedkommende sædvanligvis reserverer den samme type hotel, vil en automatiseret besked herefter foreslå passende hoteller. Princippet med "tidligere købt af" gør det muligt at søge efter, reservere og købe med få indtastninger, hvilket gør hele processen hurtigere. Rejseansvarlige kan bruge erhvervsrejseteknologien til at skræddersy udvalget i overensstemmelse med den individuelle rejsendes smag og præferencer. 3. Kundeoplevelsen Virksomheder kan potentielt anvende erhvervsrejseteknologi til at generere data, der kan give dem et fingerpeg om, hvordan kundeoplevelsen kan forbedres. Data kan hjælpe en virksomheds erhvervsrejsende på mange måder. En lukket brugergruppe i en virksomhed kan give flere relevante tips og anmeldelser end offentlige platforme som f.eks. TripAdvisor. Eksempelvis kan William Vale Hotel være alle tiders løsning for rejsende, der ønsker at få en hip newyorkeroplevelse i deres fritid, men kollegaer kan også påpege, at der er langt fra Brooklyn til et møde på Upper East Side. Oplysninger om de rejsende og den rejseansvarlige Indsamling af specifikke data kan – udover fastlæggelse af personlige præferencer – også bruges til at administrere bundlinjen. For eksempel kan der genereres påmindelser baseret på reservationshistorik for at opmuntre til omkostningsbesparende adfærd såsom tidligere reservation. Hvis en rejsende jævnligt reserverer en rejse til Barcelona den første tirsdag i hver måned, bør den næste lignende reservation udløse et spørgsmål om, hvorvidt vedkommende ønsker at reservere flyrejse og overnatningsmuligheder for fremtidige rejser. Oplysninger om den rejsende kan også bruges ved forhandlinger med leverandører. Hotelpriser handler ikke kun om værelsespriser pr. nat. Er der nok ændringer i sidste øjeblik til at retfærdiggøre de ekstra omkostninger ved reservation af det sidste ledige værelse? Hvis de fleste af virksomhedens rejsende kører til overnatningsstederne, kunne det være mere relevant at forhandle en pris, hvor parkering er inkluderet. Det rette erhvervsrejsebureau har de dataværktøjer, som den rejseansvarlige har brug for til at få størst mulig værdi for pengene og forbedre den rejsendes oplevelse. Dette er fremtiden inden for administration af erhvervsrejser. Klik her for at få flere oplysninger om vores løsninger.