Skip to main content

Giv magten tilbage til de rejsende. Giv rejsebestillere noget at skulle have sagt.

Posted: 17 July 2017
Topics: Blog
E280ABnimbleinnovationsimage1-option-3.jpg
Af Ryan Riley, Senior Product Marketing Manager hos Egencia, en førende erhvervsrejseudbyder, der er en del af Expedia, Group. Oprindeligt fra USA, men han bor nu i Paris i Frankrig. Kan du fornemme det? Rejsebranchen står ved et vendepunkt. Efter mange år med nedskæringer i omkostninger og serviceydelser samt bekymringer i forbindelse med sikkerhed har de rejsende fået nok. De ønsker, at rejsebranchen skal vise mere respekt for deres tid, velbefindende og sikkerhed. Derudover følger en forventning om, at de rejsende kan få samme oplevelse på tværs af alle deres enheder. Det er ikke noget, som erhvervsrejsebranchen har udmærket sig ved i de seneste år. Derfor oplever vi, at de erhvervsrejsende ikke overholder firmaernes rejsepolitikker eller anvender firmaernes reservationsværktøjer. Når de erhvervsrejsende vender ryggen til rejsepolitikken, går det ud over alle. Beslutningstagere indenfor erhvervsrejser såvel som erhvervsrejseudbydere. Manglende overholdelse af rejsepolitikker fører til færre data, mindre besparelser og forringet købekraft. For ikke at tale om den manglende evne til at spore og hjælpe de rejsende i nødstilfælde. Hvad er løsningen? En ændring af status quo. Det er på tide at få menneskeligheden tilbage i erhvervsrejser gennem rejsepolitikker, produkter og service for rejsebestillere. En forbedret oplevelse fører til øget tilfredshed. Øget tilfredshed fører til større overholdelse af rejsepolitikker.Større overholdelse af rejsepolitikker fører til bedre rejseløsninger. Det er ikke let at genvinde tilliden hos erhvervsrejsende og rejsebestillere, og hvis du ikke inddrager dem i dialogen, har du allerede tabt. Derfor bliver du nødt til at prioritere de rejsende og rejsebestillerne ved at udvikle produkter, der først og fremmest tager udgangspunkt i brugernes behov gennem anvendelsen af videnskabelige metoder og en såkaldt "Test & Learn"-tilgang. Dette kommer virkelig til sin ret under en begivenhed som et "hackaton". Under disse hackatons samles folk fra forskellige teams i samme lokale i en hel dag, hvor de kun fokuserer på at udvikle hurtige og virkningsfulde produkter for kunderne. For os har dette ført til integreringen af Routehappy API i vores app, som du har adgang til direkte fra dit håndled via et smartur. For nyligt har vi også udviklet vores services indenfor rejseafregning. Erhvervsrejseudbydere gør klogt i af følge eksemplet hos ferierejsebranchen, som ses hos vores søsterselskaber i Expedia, Inc., og lade kunderne tage styringen af produktudviklingen. Inden en ny funktion lanceres, bør rejsebestillere have mulighed for at teste forskellige versioner og efterfølgende stemme. Dette gør vi hos Egencia, og det giver os mulighed for at udvikle den bedst mulige service, hvorved alle vores kunder drager fordel af en mere brugervenlig og tilfredsstillende oplevelse. Vi tror på, at denne kundefokuserede og datadrevne tilgang gør det muligt for os at udvikle services hurtigt med kundernes input i forgrunden. Her er et par eksempler på, hvad vores kunder stemte ind på markedet i år:
Egencia-appen
  • Tidligere rejserNu kan rejsebestillere se og kopiere tidligere rejser, som er udført i Egencia-appen, hvilket sparer tid og frustrationer.
  • GrupperejserNår en gruppe af kollegaer rejser sammen til en konference eller et møde, kan de rejsende nu invitere andre til at dele rejseplaner, inklusive muligheder for transport og hotel.
  • Togrejser i USASnart vil rejsende i USA være i stand til at reservere indenrigstogrejser direkte i vores app for første gang.
  • RejsebestillerfunktionFor første gang har vi udvidet vores app for andre end de rejsende selv. Nu kan rejsebestillerne få overblik over alle rejser for de rejsende, de har ansvar for.
Sikkerhed for de rejsende
Globale rejsenyheder – Vi brugte det meste af sidste år på at drøfte dette vigtige emne med vores kunder. De rejsende ønsker at føle sig trygge, og beslutningstagerne ønsker adgang til oplysninger i realtid så de bedre kan administrere de rejsende. Derfor vil vi snart lancere en side med globale rejsenyheder, der opdateres hvert kvarter med de seneste oplysninger om sikkerhed, for at give vores kunder adgang til de globale nyheder, de har brug for.
Rapportering
Oversigt over rejsepolitik – Bedre oplevelser vil føre til en større overholdelse af rejsepolitikken, men uden et robust rapporteringsværktøj er det svært for Travel Managers at se effekten. Derfor har vi med Egencia Travel Intelligence udviklet en række dynamiske, visuelle værktøjer, der kan give et "snapshot" af kontoens aktivitet, så der kan tages hurtige og effektive beslutninger samt gives adgang til vigtig indsigt og lettilgængelige data. På den måde får vores Travel Managers mere tid og viden til rådighed. Vi giver også vores Account Managers adgang til data internt for at hjælpe dem med at opbygge stærke og værdifulde partnerskaber med vores kunder. Derfor har vi givet dem en ny oversigt over rejsepolitikker for at hjælpe deres kunder med at spare flere penge igennem større forståelse for, hvad den vigtigste drivkraft er bag overholdelse af rejsepolitikken, og hvordan det gøres bedre.
Rejseafregning
Rejseafregning er stadig et problem for de erhvervsrejsende. Erhvervsrejsende fortæller, at det at afregne udgifter bør tage 23 % mindre tid, end det gør i dag, og 41 % foretager stadig rejseafregninger i hånden på papir. * For at hjælpe de rejsende med at mindske den tid, de bruger på rejseafregning, har vi indført en funktion med et enkelt klik.  Egencias værktøjer til administration af rejseafregning er officielt klar til brug, og 29 firmaer har sluttet sig til Open Connect-platformen. Vi var trods alt den første erhvervsrejseudbyder, der udviklede vores egen teknologiplatform, og derfor kan vi fortsat være toneangivende for den teknologiske revolution indenfor erhvervsrejsebranchen. Egencia vil fremvise disse hurtige og effektive innovationer og meget mere på GBTA-kongressen i Boston, Massachusetts. Mød os på stand nr. 1951 på GBTA fra den 17. til den 18. juli for at lære mere om vores kundefokuserede tilgang. Fjerde udgave af Egencias undersøgelse af erhvervsrejser og teknologi, 2017.