Sundhed og sikkerhed på hoteller: Sådan fornyr Egencia og hotelejere sig for erhvervsrejsende

Posted: 27 August 2020
Corporate Hotel Booking Health COVID-19

Af Natasha Samuel, Senior Manager, Product Marketing og Kristina Trainer, Hotel Relations Manager

I takt med at virksomheder forbereder sig til at rejse igen, implementerer hoteller verden over øgede foranstaltninger i forhold til sundhed, renlighed og sikkerhed for at berolige erhvervsrejsende.

En undersøgelse fra Global Business Travel Association (GBTA) viser, at 80% af virksomhederne forventer, at renligheden på hoteller er bedre end niveauet før coronavirussen (COVID-19). Tallene fra GBTA angiver også, at 44% af virksomhederne ønsker mere kommunikation om hotellernes hygiejneprocedurer, og 40% ser gerne, at rejsende modtager sikkerhedsoplysninger om hotelopholdet.[1]

Expedia Group har for nylig opdateret sine hoteloplysninger, så hoteller kan dele de sundheds- og hygiejneforanstaltninger, de tager, som svar på de rejsendes behov.

Tiltag fra hotelbranchen

Virksomhedernes forventninger får hotelbranchen til at indføre nye eller tilpasse nuværende renlighedskrav, hvad enten det er i henhold til myndighedskrav af hensyn til borgernes sundhed eller implementeret af den enkelte hotelkæde.

Større hotelkæder som Hyatt Hotels, IHG® Hotels & Resorts og Radisson Hotel Group har indført en række tiltag. Radisson har lanceret en sikkerhedsprotokol og Hyatt deres Global Care & Cleanliness Commitment for at gøre rejsende opmærksomme på deres nye renlighedskrav. IHG har nedsat et globalt renlighedsråd, der har samarbejdet med eksterne specialister om at lancere det globale IHG Clean Promise, så gæsterne får kendskab til hotelkædens renlighedskrav.

Nogle lande tager initiativ til at vejlede hoteller. I USA har American Hotel and Lodging Association (AHLA) lanceret kampagnen Safe Stay, der har til formål at skabe fælles rengøringsstandarder for hotelbranchen. I Singapore står regeringen bag en tværfaglig kampagne ved navn SG Clean, som skal kontrollere hygiejnestandarden og holde øje med, at rengøringsprotokoller overholdes.

Samarbejde med hoteller for at oplyse erhvervsrejsende om hygiejneprogrammer

Hoteller kan tilføje opdaterede sundheds- og hygiejneforanstaltninger, som vises på deres annoncer på tværs af alle Expedia Groups varemærker verden over. Egencia og vores søstervaremærker Hotels.com og Expedia deler også disse oplysninger, samt mange af de erhvervsrejsebureauer, der samarbejder med Expedia.

For at give vores kunder de nødvendige oplysninger til at tage beslutninger i forhold til erhvervsrejser har Egencia yderligere optimeret, hvordan hotellers sundheds- og sikkerhedsoplysninger vises til erhvervsrejsende og rejsebestillere. Alle, der reserverer via Egencia online eller i Egencias app, vil nemt kunne se, når et hotel har tilføjet sundheds- og hygiejneforanstaltninger som en del af reservationsoplevelsen.

Image_Product_Hotel Hygiene

Udover at vise oversigten over hotellers sundheds- og hygiejneforanstaltninger ud for det enkelte overnatningssted har vi også gjort det muligt for hoteller at dele destinationskampagner og hotelkæders renlighedsprogrammer. For eksempel kan et hotel i Singapore oplyse, hvis overnatningsstedet har opnået bedømmelsen "SG Clean", som viser, at stedet overholder landets renlighedsstandarder for hoteller.

Hvad gør hotellerne ellers i forhold til hygiejne og sikkerhed?

Den forbedrede oplevelse handler om mere end selve reservationsprocessen. Hyatt har offentliggjort et program, der anvender teknologi på deres hoteller verden over for at forbedre rejseoplevelsen, lige fra velvære til psykisk sundhed.

"Hyatt Hotels udforsker måder at anvende teknologi og fysisk afstand til at minimere kontakten, samtidig med at servicen maksimeres. Løsninger som optimeret online indtjekning og tovejschat via World of Hyatt-appen betyder, at service er lige ved hånden," lyder det fra Gus Vonderheide, der er Vice President for Global Sales.

Derudover fortæller Gus Vonderheide, at Hyatt har indført stillingen hygiejneansvarlig på hvert enkelt hotel for at holde øje med, at overnatningsstederne overholder de nye driftsmæssige vejledningsprotokoller ved hjælp af et yderligere ansvarsniveau og for at opbygge en højere tillid hos de rejsende.

"På kort sigt vil værelsesoplevelsen være afgørende, så vi arbejder på at gøre den bedre end nogensinde før. Det kan være alt lige fra kreative måltids- og drikkevarekasser til private spisemuligheder samt muligheden for at omdanne værelset til et privat træningscenter og guidede meditationer med Headspace," siger Gus Vonderheide.

Radisson tager lignende forholdsregler. "Radisson Hotel Group er glade for at samarbejde med Egencia om at fremhæve Radisson Hotels nye sikkerhedsprotokol. Denne protokol for dybdegående renlighed og desinfektion er skabt i samarbejde med SGS* og er udtænkt til at sikre gæsternes sikkerhed og give ro i sindet lige fra indtjekning til udtjekning," siger Heather Nelson, der er Senior Director for Managed Partnerships. "Nye rengørings- og desinfektionsprocedurer, øget opmærksomhed omkring sikkerhed på fællesområder, værnemidler og opdateret oplæring af medarbejdere er blandt tiltagene i de nye protokoller," uddyber hun.

Hos IHG har de udbygget programmet Way of Clean, som oprindeligt blev lanceret i Nordamerika i 2015. De nye globale krav omfatter videnskabsledede protokoller og strenge servicestandarder for IHG-hoteller verden over. "Vi har også lanceret vores globale "IHG Clean Promise" for at forsikre gæster om, at deres værelse vil opfylde IHG's høje renlighedskrav. Hvis det ikke gør det, vil hotellet ordne det. I spidsen for dette arbejde står vores globale renlighedsråd, som består af en gruppe ledende IHG-medarbejdere inden for drift, sundhed, sikkerhed og gæsteoplevelse. Sammen med en række eksterne specialister har de samarbejdet om at fastlægge løsninger og implementeringsprocedurer for IHG-hoteller både nu og fremover," forklarer Derek DeCross, der er Senior Vice President for Global Sales.

Sundheds- og sikkerhedsoplysninger fra vores hotelsamarbejdspartnere er bare en af de måder, som Egencia og Expedia arbejder på for at hjælpe branchen med at gøre sig klar til genoptagelsen af erhvervsrejser. I maj annoncerede Expedia Group en støttepakke på 275 mio. USD til at hjælpe hoteller med at komme på fode igen efter coronakrisen, hvor der er afsat penge til markedsføringstilgodehavender og økonomisk hjælp.

Download vores sikkerhedstjekliste til brug før afrejse for at blive klar til rejser fremover


[1] https://www.gbta.org/blog/gbta-study-finds-more-than-half-of-companies-considering-resuming-travel-in-near-future/

*SGS er et af verdens førende kontrol-, verificerings-, test- og certificeringsfirmaer..

På udkig efter bedre erhvervsrejseløsninger? Kontakt vores team.