Skip to main content

Teknologien er i centrum for fremtidens rejseløsninger

Posted: 11 July 2018
Topics: Blog
Looking-under-the-hood-of-a-corporate-managed-travel-program.jpeg
Teknologi er omdrejningspunktet i fremtidens førende rejseløsninger.
Hvis du i 1997 havde spurgt den stolte ejer af en ny mobiltelefon om, hvad der ville erstatte telefonen om en 10 års tid, ville personen nok have forudset bedre grafik på Snake-spillet eller et bedre udvalg af ringetoner. Det ville have været svært at forudse tilblivelsen af vore dages smartphone med touchskærm, indbygget kamera og meget mere. I dag er det helt normalt at få adgang til telefonen via ansigtsgenkendelse og at bestille mad via en stemmestyret assistent. Hvem andre end science fiction-forfattere ville have forestillet sig det i 2008? Teknologien udvikler sig hurtigt, og innovation er en del af dagligdagen, selvom det er svært at forudsige, spørg bare en taxichauffør om Uber. Fremtidens succesfulde rejseløsninger er dem, der anerkender vigtigheden af dynamisk erhvervsrejseteknologi. Det handler om at være i stand til at forudse, hvordan rejsemønstre og -præferencer udvikler sig og hele tiden forny sig. Det forventes i alle andre af livets aspekter, så hvorfor ikke inden for erhvervsrejser? Udvalg inden for erhvervsrejser Teknologien giver os mulighed for at få adgang til enorme mængder af information lige ved hånden, når vi skal tage en beslutning, men der er også en bagside. En undersøgelse foretaget af Google og Phocuswright viser, at 55% af de rejsende føler, at de skal rådføre sig med for mange forskellige kilder.[1] I en verden med fokus på rejsende bør teknologien ikke bare tilbyde det bredest mulige udvalg, men også give os mulighed for at tænke og filtrere de mange valg, så vi opnår en form for kontrol. Den mekanisme, der bruges til at administrere dette, vil fortsat blive mere og mere avanceret. En blanding af mennesker og teknologi Efterhånden som brugen af kunstig intelligens og chatbotter stiger, erkender både virksomheder og enkeltpersoner, at hvis den nye teknologi bliver brugt rigtigt, kan den udnyttes til at levere kvalitetskundeservice hurtigere og give svar døgnet rundt[2].  En ny undersøgelse[3] viser, at omkring to tredjedele af de adspurgte har det fint med at anvende en chatbot til at kontakte en virksomhed. Andre undersøgelser viser, at millennial-generationen også synes, det er helt fint at anvende chatbotter til mere komplekse interaktioner, som for eksempel bankforretninger[4], hvilket ville have været utænkeligt før i tiden.  Egencias undersøgelse omkring rejseteknologi[5] viser dog, at 50% af de adspurgte stadig gerne vil have mulighed for at tale med et andet menneske, hvis der opstår et problem, især hvis de er på farten. Det gælder om at finde den helt rigtige kombination af teknologi og menneskelig interaktion, så der kan opnås den helt rigtige servicebalance til on-demand-generationen. Rejsendes trivsel Teknologien har mulighed for at udfylde hullerne i det supportniveau, der tilbydes i forhold til rejsendes sikkerhed. En nylig undersøgelse fra Concur viser, at af de 53% af rejsende, som har været i nærheden af en større udforudset hændelse på en erhvervsrejse, er 41% af dem ikke blevet kontaktet af deres virksomhed.[6] In this environment, making the right choice about your travel management company partner is no longer just about price but also about the quality of the business travel technology, and the security aspects that they can provide. Teknologien inden for erhvervsrejser har gjort store fremskridt i løbet af de sidste 10 år med udbredelsen af smartphones og smart søgning, og den vil rykke sig endnu mere i løbet af de kommende 10 år, hvor personaliserings- og stemmeteknologi vil blive mainstream. Derfor skal virksomheder sikre sig, at de samarbejder med et erhvervsrejsebureau, som kan tilbyde fuld support, når den nye teknologi kommer på markedet, og er på forkant med den nye teknologi frem for kun at gå efter det, der allerede har haft succes. Få mere at vide om Egencias løsninger. [1] https://www.phocuswire.com/Google-Phocuswright-leisure-study [2] The State of Chatbots 2018, Drift, https://blog.drift.com/chatbots-report/ [3] Undersøgelsen Humanity in the Machine 2016, Mindshare og Goldsmith's University, University of London (https://www.mindshareworld.com/sites/default/files/MINDSHARE_HUDDLE_HUMANITY_MACHINE_2016.pdf) [4] Millennials and Chatbots, ORC International, https://orcinternational.com/innovation/millennials-chatbots-generational-divide-comes-tech-solutions/ [5] Fjerde udgave af Egencias undersøgelse af erhvervsrejser og teknologi [6] Undersøgelse vedrørende omsorgspligt, oktober 2017, Concur, https://www.concur.co.uk/newsroom/article/41-per-cent-of-business-travellers-left-to-fend-for-themselves-during