Rejseforsikring – hvad er det, og hvorfor bør I overveje at få det?

Posted: 25 February 2021

Erhvervsrejsende kender alt til de ting, der kan gå galt på en erhvervsrejse. Aflysninger af fly. Mistet bagage. Forsinkelser på grund af vejret. Uanset om det drejer sig om indenrigsrejser eller internationale rejser, er det godt at være indstillet på en vis grad af gener undervejs. Men for erhvervsrejsende kan forsinkelser på rejsen betyde en forspildt salgsmulighed eller en skuffet kunde. Så er det ikke kun en gene – der kan være alvorlige forretningsmæssige konsekvenser.

Ansvaret for at mindske konsekvenserne af disse risici for virksomheden ligger hos den rejseansvarlige. Enhver flyaflysning eller ændring i rejseplanen kan potentielt medføre omkostninger for virksomheden for ikke-refunderbare billetter eller yderligere ændringsgebyrer. Ansvaret går ud over at holde øje med udgifterne. Den rejseansvarliges opgave er at sikre de rejsendes trivsel, især når der rejses internationalt.

Erhvervsrejseforsikring er en måde, hvorpå I kan afbøde de økonomiske konsekvenser af det uventede og give ro i sindet til jer og jeres rejsende. Det mindsker belastningen ved at håndtere uventede rejseændringer og beskytter jer mod visse økonomiske risici og tab, der kan opstå. Og det er ikke bare i forbindelse med flyaflysninger og forsinket bagage. Lad os sige, at en rejsende har en sygdom, som gør, at lægen anbefaler at aflyse rejsen. Uden en rejseforsikring vil alle ikke-refunderbare gebyrer, som allerede er betalt, være tabt.

Derfor er Egencia gået sammen med Allianz Global Assistance om at tilbyde flyrejseforsikring – og ro i sindet til rejsende, som reserverer deres erhvervsrejser gennem vores platform.

Derfor har I brug for en rejseforsikring

Alle rejsende har oplevet aflysninger og forsinket bagage på et eller andet tidspunkt. Den enkelte rejse kan blive påvirket, hvis der er flere mellemlandinger på en international rejse. Men der er mange andre risici, der kan påvirke erhvervsrejser.

  • Flyforsinkelser og aflysninger i sidste øjeblik kan betyde, at vigtige møder ikke bliver til noget.
  • Ekstreme vejrforhold, som lukker rejseruter og forhindrer rejsende i at nå frem til destinationen til tiden.
  • En skade eller anden sygdom hos en rejsende kan betyde afbestilling eller udskydelse af en planlagt rejse.
  • Alvorlig sygdom på en rejse kan betyde akut hjemtransport eller ændring af rejsen i sidste øjeblik for at få den rejsende ud af landet.
  • Indtjekket bagage med vigtigt udstyr, præsentationsmaterialer eller personlige genstande som kreditkort, der ikke når frem i tide eller bliver stjålet.

Vi lever i en dynamisk, uforudsigelig verden. Spørgsmålet er ikke, om det kommer til at ske, men hvornår det bliver. Erhvervsrejseforsikring kan kompensere jer for ikke-refunderbare udgifter i forbindelse med flyrejser eller overnatning. Den kan også godtgøre udgifter for akut lægebehandling, når jeres rejsende er på farten. Det allervigtigste er at sikre, at I har den rette type rejseforsikring.

Hvordan, hvornår og hvor får I rejseforsikring?

Som rejsende bør du ikke vente alt for længe med at købe rejseforsikring. Det bedste tidspunkt at købe forsikringen på, er når du reserverer erhvervsrejsen.

Når du reserverer erhvervsrejser gennem Egencia, får du muligheden for at købe erhvervsrejseforsikring gennem Allianz Global Assistance. Allianz Global Assistance er Egencia Advantage-samarbejdspartner og tilbyder rejseforsikringer, der beskytter rejsende i USA med op til 28 omfattede årsager til afbestilling af rejser. Allianz tilbyder også dækning i 15 lande i Europa, Mellemøsten og Afrika. Deres assistanceteam står klar til at hjælpe rejsende på farten med at finde hjælp døgnet rundt, hele året. Forsikringen dækker blandt andet:

  • Afbestillinger af rejser
  • Rejseafbrydelser
  • Nødhjælp døgnet rundt
  • Rejseforsinkelser og forsinket bagage

Med disse muligheder tilgængelige direkte i reservationsværktøjet har Egencia integreret rejseforsikring blandt de andre oplysninger i rejseplanen. Alle oplysninger findes samme sted, hvilket letter rejseadministrationen.

Meget mere end rejseforsikring

Der er andre tilbud, som også giver refusionsbeskyttelse, når der ikke er bestilt rejseforsikring, eller dette ikke er muligt. For eksempel kan rejsende i EU, som reserverer deres rejseplan gennem Egencia, bruge AirHelp til at hjælpe med aflysninger eller forsinkelser af fly inden for, til og fra EU. Selvom det ikke er en forsikringspolice, er AirHelp en service, der giver jer mulighed for at få dækket nogle omkostninger ved flyrejser, når der sker rejseforstyrrelser.

Egencia kan hjælpe jer med at finde alle de påkrævede ressourcer til at administrere en vellykket rejseløsning.

Vilkår, betingelser og undtagelser gælder. Forsikringsydelser garanteres af BCS Insurance Company (OH, administrativt kontor: 2 Mid America Plaza, Suite 200, Oakbrook Terrace, IL 60181) med bedømmelsen "A-" ("Excellent") af A.M. Best Co., under BCS-formular nr. 52.201-serien eller 52.401-serien eller Jefferson Insurance Company (NY, administrativt kontor: 9950 Mayland Drive, Richmond, VA 23233) med bedømmelsen "A+" ("Superior") af A.M. Best Co., under Jefferson-formular nr. 101-C-serien eller 101-P-serien, afhængigt af din bopæl og valgte forsikring. Forsikringer tilbydes kun til personer med bopæl i USA og vil muligvis ikke være tilgængelige i alle jurisdiktioner. Allianz Global Assistance og Allianz Travel Insurance er varemærker tilhørende AGA Service Company, der driver forretning som Allianz Global Assistance, eller dennes partnerselskaber. Allianz Travel Insurance-produkter distribueres af Allianz Global Assistance, den autoriserede producent og administrator af disse forsikringer og partnerselskab til Jefferson Insurance Company. Forsikringstageren modtager ikke særlige fordele eller goder grundet tilhørsforholdet mellem AGA Service Company og Jefferson Insurance Company. Forsikringer omfatter forsikringsydelser og assistancetjenester. Alle assistancetjenester, der ikke gælder forsikring, tilbydes gennem AGA Service Company. Du er ansvarlig for de gebyrer, du pådrager dig fra tredjeparter, medmindre andet er udtrykkeligt angivet i din forsikring. Kontakt AGA Service Company på 800-284-8300 eller 9950 Mayland Drive, Richmond, VA 23233 eller customerservice@allianzassistance.com.

På udkig efter bedre erhvervsrejseløsninger? Kontakt vores team.