Skip to main content

HR-tjekliste til erhvervsrejsepolitikker og -bestemmelser

Posted: 26 August 2021
HR Team Discussing Duty of Care with an Employee

HR-tjekliste til prioritering af medarbejdere på erhvervsrejser

Som HR-medarbejder er du yderst bevidst om coronapandemiens påvirkning af medarbejderne i din virksomhed. Det kan have medført en lavere medarbejdermoral, en opsplittet arbejdsstyrke og bekymringer om, hvordan arbejds- og privatlivet kommer til at se ud fremover.

Midt i det hele er din rolle formentlig blevet mere omfangsrig.

Tidligere har ansvarsområderne inden for erhvervsrejser traditionelt set udelukkende hørt under den rejseansvarlige med opsyn fra økonomi eller indkøb. Nu hvor der er øget fokus på rejsendes trivsel og risikostyring, er det begyndt at handle mere om medarbejderne.

Derfor er du nu blevet interessent.

I en undersøgelse lavet for nylig blandt 130 rejseansvarlige og andre ansvarshavende for rejseadministration angiver 42%, at HR nu tager del i fastlæggelsen af nye krav til rejsende.

Download denne tjekliste og guide for at få mere at vide om:

  • Skiftende bekymringer inden for erhvervsrejser, og hvordan HR spiller en større rolle
  • Hvordan du kan besvare spørgsmålet: "Hvornår skal vores medarbejdere begynde at rejse igen?"
  • Hvad rejsende har brug for, så de kan reservere hurtigt og overholde rejsepolitikken
  • Hvordan I kan sørge for, at jeres medarbejdere føler sig rustede, velinformerede og bakket op, mens de er på farten
  • Tilgængelige ressourcer, der kan hjælpe jer med at støtte rejsende, som begynder at rejse igen

Efterhånden som virksomheder revurderer deres erhvervsrejseløsninger, bliver de rejsendes sikkerhed og trivsel topprioriteter. Erhvervsledere regner med, at HR identificerer potentielle risici og tager hensyn til medarbejdernes behov, så de kan føle sig trygge ved deres næste erhvervsrejse.

Download tjeklisten