Skip to main content

Sådan kan virksomheder skalere vækst med rejser

Skal I opskalere? Sådan kan erhvervsrejser skabe vækst

6 min
Posted: 18 April 2019
wendy-blog.jpg

Af Geoff Kahler, Senior Director of Global Marketing hos Egencia

Dette indlæg blev oprindeligt bragt i september 2019 og efterfølgende opdateret i juni 2022 af Geoff Kahler, Senior Director of Marketing, for at afspejle erhvervsrejsebranchen, som den ser ud nu.

Tillykke! Jeres virksomhed vokser. Hurtigt. Måske har I lige fået anden eller tredje finansieringsrunde. Eller måske har I udvidet forretningen til et nyt geografisk område som led i jeres forretningsmodel.

Under alle omstændigheder har I opnået succes som startup, iværksættervirksomhed eller en lille virksomhed, der er bygget til hurtig vækst. Nu har I brug for de rette samarbejdspartnere til at hjælpe med at administrere de områder af jeres forretning – udover jeres kernekompetencer – som kan danne grundlaget for fremtidig vækst.

Jeres rejseløsning er et af de områder, der kan give en betydelig konkurrencefordel, men som ofte overses.

Ved at vælge en erhvervsrejsepartner, som passer til jeres virksomhedskultur, kan I implementere processer, der kan fremme jeres vækst.

Slut med uorganiserede rejser

I de fleste hurtigtvoksende virksomheder starter rejser ud som lidt af en rodebutik. Alle medarbejdere reserverer deres egne rejser på deres foretrukne platform, og så afsted. Der er intet overblik over udgifterne, eller hvor folk befinder sig.

Det fungerer måske for et team på fem personer, men det bliver det ikke ved med, når I rammer 50, 500 eller 1.500 medarbejdere, og jeres forretningsplaner ændrer sig.

Så er det tid til at administrere en rejseløsning på fuld tid frem for at administrere teammedlemmer som rejsende. Det er her, det rette samarbejde kommer ind i billedet.

Der findes mange spændende nye rejserelaterede techvirksomheder derude, og det kan være svært at vælge. De nye aktører oplever dog, at de ikke har den nødvendige infrastruktur eller midlerne til at opbygge skalerbare samarbejder, der kan understøtte hurtigtvoksende virksomheder.

Egencia har til gengæld samme DNA og fleksibilitet som en startupvirksomhed – med rødder i Expedias enestående kundeoplevelse – i kombination med flere årtiers erfaring, flere hundrede millioner onlineinteraktioner og styrken fra et globalt netværk.

Hvad betyder det for jer?

Den bedste værdi og det bedste udvalg – Først og fremmest besparelser. Egencia skaber resultater, uanset om I skal justere jeres rejsepolitik for at optimere budgettet, drage fordel af gunstige firmaaftaler eller bruge maskinlæring til at opfylde de rejsendes præferencer.

Tilfredse rejsendeDet betyder også tilfredse rejsende, hvilket er en stor fordel på nutidens konkurrenceprægede talentmarked. Jeres rejsende kan selv tage styringen med Egencias brugervenlige selvbetjeningsværktøj på deres computer, mobil eller smartur – samtidig med at de kan få support fra rigtige mennesker, når der er behov for det.

Ikke flere blinde vinkler  – Udover alt dette får I overblik over, hvad jeres rejsebudget går til, og hvor jeres medarbejdere befinder sig, når de er på farten.

Erhvervsrejser forsvinder ikke – brug det til jeres fordel

Ja, Zoom, onlinehandel og digitale produkter til kommunikation har åbnet op for nye muligheder. Men erhvervsrejser er på vej tilbage på trods af de bærbare. Genopretningen ligger nu på 80%, langt over prognoserne for branchen.

Det kræver kun én fysisk interaktion ansigt til ansigt for at se, hvorfor det forholder sig sådan.

Uanset hvor nemt og hurtigt det er at hoppe på Zoom, vil det aldrig kunne erstatte menneskelig kontakt, særligt når det kommer til at møde nye kunder eller introducere nye produkter. Her kan I trække på en fælles energi, sparre med hinanden for at løse komplekse problemer eller finde innovative forretningsidéer og sludre med kollegaerne i lobbyen efter arbejde. Der er en helt speciel gejst, som kun opstår, når man er fysisk til stede.

Det var personligt ikke gået op for mig, hvor meget jeg savnede det, før jeg oplevede det igen.

Der er dog ingen tvivl om, at verden har forandret sig. Men jeg tror på, at den rette erhvervsrejsepartner kan forvandle forandringer til muligheder.

Tag for eksempel sikkerhedsforpligtelse – viden om, hvor jeres rejsende befinder sig, og hvordan I til enhver tid passer på dem – det er en topprioritet. Med en effektiv løsning til sikkerhedsforpligtelse kan I vise jeres rejsende, at I værdsætter dem og går op i deres sikkerhed, hvilket er afgørende på et konkurrencepræget talentmarked.

Bæredygtighed har også fået en central rolle. Flere og flere virksomheder ønsker at stå til ansvar for deres CO2-udledning. Egencia giver et overblik over udledningen fra jeres rejser, så I kan tage beslutninger, der opfylder jeres bæredygtighedsforpligtelser, både internt og eksternt.

Vision og teknologi til opskalering

For hurtigtvoksende virksomheder er der to vigtige faktorer at kigge efter hos en rejseudbyder. En mentalitet, der matcher jeres iværksætterånd, muligheden for at komme hurtigt i gang samt muligheden for at tilføje funktioner, der kan opfylde jeres behov, efterhånden som I vokser.

Vi oplever, at mange hurtigtvoksende virksomheder og ejere af små virksomheder ofte ikke ved, hvor de skal starte. Vi kan hjælpe jer.

Hvornår er det tid til at ansætte en udpeget rejseansvarlig? Hvilke systemer skal I have? Vores Account Managers guider jer gennem processen med at finde de rigtige svar, samtidig med at de analyserer, hvor meget I kan spare eller øge jeres profitmargin på erhvervsrejser ved at samle alle rejser på én platform.

Den anden vigtige faktor for hurtigtvoksende virksomheder er muligheden for, at jeres rejseudbyder og funktionerne på selve platformen kan følge med jeres udvikling.

Egencia startede som et teknologisk rejseselskab. Vi har udviklet en stærk platform med SaaS-komponenter, der kan konfigureres til jeres fordel. Vi kan også hurtigt aktivere yderligere funktioner via API'er alt efter jeres behov.

Vi tænker altid innovativt og bruger kunstig intelligens til at gøre arbejdet nemmere og hurtigere for vores kunder.

Rejseansvarlige har for eksempel før brugt lang tid på at angive prislofter for hvert enkelt marked, og det var næsten umuligt at holde trit med sæsonmæssige svingninger. Derfor har vi udviklet en ny funktion, der bruger en algoritme med kunstig intelligens til automatisk at justere prislofter på hoteller i henhold til det lokale markedsgennemsnit.

Under coronapandemien måtte rejsende grave sig igennem adskillige kilder for at finde ud af, hvor det var sikkert at rejse hen, og hvilke indrejsekrav der var på det aktuelle tidspunkt. Derfor har vi udviklet vi vores Travel Advisor-værktøj, som samler oplysninger om rejserestriktioner, indrejsekrav, karantæneregler, hygiejnestandarder og meget mere. Alle disse oplysninger vises direkte under reservationsprocessen på Egencias platform.

Behovet for rejsegodkendelse er ligeledes opstået som følge af pandemien. Siden januar 2020 har vi set en stigning på 230% i antallet af kunder, der opsætter rejsegodkendelse for at beskytte deres rejsende. Problemet er, at det er en kompleks og tidskrævende proces med adskillige variabler i hver eneste fase. Derfor har Egencia lanceret et helt unikt godkendelsesværktøj, der bruger maskinlæring og automatisering til at oprette skræddersyede indstillinger for rejsegodkendelsesprocesser, der kan implementeres med kun få klik.

Som en stor datadreven virksomhed kan vi identificere problemområder i baggrunden og finde måder, hvorpå vi løbende kan optimere oplevelsen gennem relevante parametre. Vores kunder er drivkraften bag vores produkter. Og da vi har flere transaktioner på tværs af platformen end nogen anden virksomhed på markedet, kan vi hurtigere forny os.

Vælg den rette samarbejdspartner

I er handlekraftige. I er innovative. Det er derfor, I er nået så langt. Men I befinder jer også på et vækststadie, hvor I er nødt til at opskalere jeres processer på en strategisk måde. Det er vigtigt at vælge en rejseudbyder, der forstår begge verdener.

Den rette samarbejdspartner, der både har DNA som en techvirksomhed og global erfaring og rækkevidde, kan hjælpe jer med at administrere jeres budget, sikre trygge og tilfredse rejsende og skalere jeres virksomhed på en måde, der passer til jeres virksomhedskultur.

Download vores whitepaper for at få flere oplysninger: "Three golden rules for using travel to fuel fast growth".

Var denne side nyttig?
0

På udkig efter bedre erhvervsrejseløsninger? Kontakt vores team.