Skip to main content

Velkommen til Egencia® Advantage: Nu bliver det personligt

4 min
Posted: 16 November 2017Updated: 15 September 2020
Topics: Blog
EgenciaAdvantage.jpg
Forfatter: Daniel Finkel, Director, Strategy & Business Development, Egencia Jeg elsker at rejse. Jeg rejser meget, både i fritiden og i forbindelse med mit arbejde. Er der noget skønnere og mere spændende end at høre en ny accent, smage en ny ret eller opleve en hidtil ukendt afkrog af verden, som for alvor minder dig om, hvor smuk og forunderlig verden er? Jeg er for nyligt blevet far og kan slet ikke vente med at vise min lille søn den store verden, se ham bore sine små fødder ned i det varme sand på en ensom strand, eller indsnuse den fascinerende duft af østens mystik i en eksotisk kryddeributik for første gang. Hvor dejligt det alt sammen lyder, var de fleste af sidste års knap 322.000 fløjne kilometer dog helliget erhvervsrejser og ikke hyggelige familieferier. Størstedelen af flyrejserne transporterede mig nemlig fra kontor til kontor, konferencelokale til konferencelokale og nogle gange endda bare fra lufthavn til lufthavn. Selvom du kun tager på en enkelt erhvervsrejse om året, kan det alligevel være hårdt at skulle efterlade familien derhjemme. Det et kort sagt hårdt arbejde at være erhvervsrejsende. Der findes mange redskaber, som kan hjælpe mig med de logistiske aspekter af selve erhvervsrejsen – dvs. at komme fra A til B hurtigst muligt, forvalte trafikforstyrrelser eller rejseændringer undervejs og selvfølgelig at indsende rejsebilag ved hjemkomsten. Til gengæld støder jeg sjældent på produkter eller services der er målrettet de mere personlige aspekter af min rejse. Dermed mener jeg produkter eller services, som gør ventetider, mellemlandinger og andre overgange undervejs på rejsen mere behagelige og effektive, samtidig med at virksomhedens ønske om at begrænse rejseudgifterne og overholde rejsepolitikken imødekommes. Derfor har vi skabt Egencia® Advantage. Egencia Advantage omfatter mere end bare flyrejsen, hotellet eller transporten undervejs, idet tanken er at vi gerne vil matche erhvervsrejsende og deres arbejdsgivere med innovative rejseudbydere og løsninger, der har fokus på alle rejsens mellemled. Forestil dig f.eks. dig selv eller dine ansatte i følgende rejsesituationer:
  • Ville det ikke være dejligt at kunne forhåndsreservere din parkeringsplads i lufthavnen, suse gennem sikkerhedskontrollen via fastrack og direkte videre til en lounge, hvor der venter dig et gratis måltid mad og ikke mindst lynhurtigt Wi-Fi, så du lige kan få sendt de sidste mails?
  • Eller hvad med automatisk udbetaling af kompensation ved meget forsinkede flyafgange?
  • For ikke at tale om direkte adgang til førsteklasses lægebehandling uanset hvor du befinder dig på kloden, selvfølgelig uden at du behøver bekymre dig om dækning af behandlingsomkostningerne.
Formålet med Egencia® Advantage er på sigt at tilbyde services som ovenstående til Egencias rejsende. Disse produkter og services giver de rejsende en bedre rejseoplevelse, hjælper dem med at spare tid og i nogle tilfælde også penge. Egencia Advantage betyder ikke kun fordele for de rejsende, men tilfører samtidig værdi til arbejdsgiverne og bidrager til overholdelse af virksomhedens rejsepolitik. Egencia® Advantage lanceres indledningsvis med en mindre håndfuld produkter, mens vi arbejder aktivt på at få stadig flere af verdens førende rejse- og teknologiaktører med ombord, så vi løbende kan forbedre rejseoplevelsen og optimere forholdet mellem udgifter og effektivitet til glæde for både ansatte og arbejdsgivere. Ved den indledende lancering omfatter Egencia Advantage følgende:
  • LoungeBuddy: Global oversigt med information om lufthavnslounges for erhvervsrejsende. Hvis den rejsende oplever forsinkelser i lufthavnen eller har lang ventetid mellem to flyafgange, giver de mange hundrede lounges verden over mulighed for at arbejde i ro og fred under ventetiden eller få en bid mad, slappe af og lade batterierne op.
  • Hjælp til visum: Takket være et globalt partnernetværk  tilbyder Egencia markedets bedste visaservice. Denne service omfatter hjælp til visumansøgning og letter de erhvervsrejsende for unødig spildtid ved forkert udfyldte ansøgninger og lange køer og ventetider ved ambassader og konsulater.
  • AirHelp: Verdens førende virksomhed når det gælder flyrejsendes rettigheder. AirHelp hjælper erhvervsrejsende med at søge kompensation fra flyselskaberne i forbindelse med forsinkelser og aflysninger. AirHelp hjælper passagerer, hvis fly er blevet forsinket eller aflyst, eller som har misset et forbindelsesfly inden for, på vej ud af eller ind i EU med et europæisk flyselskab. Denne service gør det så nemt og gnidningsfrit som muligt at søge om kompensation for rejsende med Egencia.
Jeg bliver aldrig træt af at rejse, men med Egencia Advantage er det pludselig blevet meget lettere at være på erhvervsrejse. Hvis du vil vide mere om Egencia® Advantage, er du velkommen til at læse vores pressemeddelelse

Bliv opdateret med de seneste nyheder fra erhvervsrejsebranchen

Tilmeld dig til Egencias mailingliste og få nyheder og artikler direkte i din indbakke.