Skip to main content

Det gør Egencia i forhold til bæredygtighed

3 min
Posted: 09 April 2021Updated: 08 April 2022
Woman In Eco-friendly Office With Reusable Cup

Sådan inkluderes bæredygtighed i reservationsfunktionerne til erhvervsrejser

Egencia vil gå forrest med bæredygtighedstiltag og ønsker at være en entusiastisk anfører i klimakampen frem for en efterfølger.

Vi har talt med Renaud Loizzo, der er Director of Product Management hos Egencia, for at finde ud af, hvad Egencia gør i forhold til bæredygtighed, og hvordan dette arbejde er til gavn for erhvervsrejseløsninger.

Hvad gør Egencia for at hjælpe sine kunder med at opnå deres bæredygtighedsmål?

Renaud Loizzo: Produktmæssigt er der to hovedtiltag til at forbedre bæredygtighedsfunktionerne. Det første er at sørge for, at vi kan tilbyde nøjagtige data om CO2-udledning til rejseansvarlige. Det har vi gjort med oversigten over CO2-udledning i Egencia Analytics Studio.

Det næste tiltag er at inkorporere oplysninger i reservationsprocessen, der kan ændre rejsendes adfærd. I forhold til bæredygtighed er det guldstandarden.

Vi har introduceret dette ved at vise hver enkelt flyrejses CO2-aftryk under reservationen, på betalingssiden og i bekræftelses-e-mails – sammen med eksempler fra det virkelige liv, som for eksempel hvor mange boliger, der med den samme mængde energi kunne forsynes med strøm i et år, eller hvor mange smartphones, der kunne oplades. Og det er bare begyndelsen. Det er spændende, fordi det tidligere kun har handlet om at opnå besparelser. Nu ønsker vores kunder også at medregne bæredygtighed og ikke kun omkostninger.

Hvad gør Egencia som virksomhed for at være førende inden for bæredygtighed?

Renaud Loizzo: Jo mere detaljerede data, jo bedre, når det handler om CO2-udligning og CO2-fjernelse. Lige nu er CO2-udledning en statisk udregning. Men vi arbejder mod en mere dynamisk udregning på grundlag af flere variabler, efterhånden som data forbedres. Vi er i øjeblikket ved at teste et nyt produkt, hvor vores rejsende kan se prisen for CO2-udligning i søgeresultaterne for flyrejser. På den måde har den rejsende de fuldstændige oplysninger om omkostningerne ved flyrejsen. Det giver også vores kunder mulighed for at formidle deres egne tiltag på bæredygtighedsområdet på en virkningsfuld måde.

Efterhånden som flere samarbejdspartnere skriver under på UNESCO-løftet, og det bliver fremhævet ved hjælp af badges, er det ikke bare nyttigt for rejsende, men også motivation for virksomhederne selv til at træffe mere bæredygtige valg.

Hvad er jeres råd til rejseansvarlige og rejsende, der ønsker at træffe mere bæredygtige valg?

Renaud Loizzo: En mulighed er at indarbejde bæredygtighedsmål direkte i erhvervsrejsepolitikken. For eksempel ved at favorisere direkte flyrejser over flyrejser med mellemlandinger.

Men der er andre måder at påvirke de rejsendes valg på i selve reservationsprocessen. Rejseansvarlige kan eksempelvis bruge Analytics Studio til at finde frem til ofte benyttede korte flyruter, f.eks. fra Paris til Marseille eller New York City til Washington, D.C., og oprette en tilpasset meddelelse, som bliver vist, når en rejsende ønsker at reservere denne rute. Her kunne der for eksempel stå: "Der kører tog på denne rute. Klik her for at reservere en togrejse i stedet."

Hvad angår hoteller, kan rejseansvarlige benytte sig af tilpassede hotelvaremærker til at vise et tilpasset badge ud for hoteller, som ifølge virksomheden har forpligtet sig til bæredygtighed.

Se, hvad vi ellers gør for at hjælpe jer med at opnå grønnere erhvervsrejser.

På udkig efter bedre erhvervsrejseløsninger? Kontakt vores team.