Skip to main content

Udarbejdelse Af Bæredygtige Erhvervsrejseløsninger

Egencia og EGA-medlemmer for bæredygtige erhvervsrejser

6 min
Posted: 15 September 2020
collaborating-to-offset-carbon-footprints.jpg

Af Wendy White, CMO hos Egencia, i samarbejde med Alexandre Motta, administrerende direktør hos Tour House

Egencia og EGA-medlemmer for bæredygtige erhvervsrejser

Vores venner hos Tour House tilbyder deres kunder erhvervsrejse- og eventløsninger, der minder om Egencias. Derfor har vi været gode samarbejdspartnere de sidste 10 år. Som en del af Egencia Global Alliance (EGA) er Tour House Egencias lokale partner i Brasilien og leder vores EGA-indsats i hele regionen. Jeg satte mig ned sammen med den administrerende direktør for Tour House, Alexandre Motta, for at tale om vores samarbejde.

Wendy White: Tour House kan denne uge fejre 10 år som vores brasilianske leder i Egencia Global Alliance (EGA) – tak! Hos Egencia ved vi, at vores kunder dagligt drager fordel af netværket af lokale virksomheder med ekspertviden og lokale leverandører i EGA samt af det fantastiske lederskab, I bidrager med. Men hvordan har Tour House draget fordel af at være en del af dette vigtige program?

Alexandre Motta: Wow, det er et rigtig godt spørgsmål. For at være helt ærlig, så kan vi ikke forestille os et liv uden Egencia. Vores samarbejde forstærkede Tour Houses position på vores lokale marked, ændrede vores tankegang og løftede vores virksomhed til et andet niveau i den latinamerikanske region.

I løbet af de sidste 10 år har vi lært meget og forbedret vores fremgangsmåder. For mig var den største fordel at lære af Egencias adfærd. Jeg ville spørge mig selv "Hvordan tænker Egencia?  Hvordan kommer Egencia fremad? Hvordan fremmer Egencia deres ledelse, teamwork og kundefokus?" 

Ved at stille disse spørgsmål blev jeg i stand til at lære, hvordan vi kunne opnå bedre resultater, øge vores produktivitet og vokse. I dag arbejder vi med mere kontrol, effektivitet og enkelhed. Og når alt kommer til alt, kan vi investere tid og ressourcer i at udvikle løsninger og nye produkter til hele Latinamerika.

Egencia and Tour House celebrate 10 years of collaboration.

Egencia og Tour House fejrer 10 års samarbejde

WW: Hos Egencia hører vi oftere fra vores kunder, at de gerne vil have vores hjælp til at udarbejde mere bæredygtige erhvervsrejseløsninger. Dette er en vigtig ny tendens hos erhvervskunder, og Egencia har for nylig lanceret en konsulentpraksis for at understøtte netop dette. Hvad hører I jeres kunder, der befinder sig over hele Brasilien og Latinamerika, sige om deres fokus på bæredygtighed?

AM: Vi hører mange af de samme ting, som I gør, og derfor er jeg helt enig i, at det er en global tendens. Fokusset på bæredygtighed er ikke anderledes i vores region. Her i Brasilien og Latinamerika diskuterer vi dagligt bæredygtige rejseløsninger med vores kunder.  Disse diskussioner har en tendens til at fokusere på tre hovedområder:

  • Grønne leverandører: Kunder er interesserede i at samarbejde med klimavenlige leverandører, der har reelle og målbare ordninger til CO2-reduktion. Når først disse leverandører er fundet, bliver de ofte kundernes første valg. For nogle virksomheder kan vi se, at denne faktor er vigtigere end prisen. 
  • Plan for udligning af CO2: Mange kunder har en officiel plan for CO2-reducering, der indebærer opkøb af CO2-kvoter. 
  • Plantning af træer: Et andet initiativ, vi ser vokse på tværs af vores kundebase, er træplantningsprogrammet. I samarbejde med en socialøkonomisk virksomhed igangsætter kunder programmer i deres virksomheder, der skal bidrage til genskovning.

WW: Egencia offentliggjorde i denne uge ved Business Travel Show 2020 (BTS) i London, at vi i samarbejde med Tour House og andre medlemmer af Egencia Global Alliance, herunder Andromeda Viajes og Villa Tours, støtter et træplantningsprojekt i Brasilien. Målet er at kompensere for de rejsende kunder, der besøger os ved Egencia-standen under BTS. 

Som en del af Expedia Group driver Egencia allerede en CO2-neutral forretning, og vores Egencia-team har allerede forpligtet sig til ikke at uddele firmamerchandise eller kun uddele bæredygtige reklameartikler til events. Dette træplantningsprojekt er et nyt foretagende for os, der går hånd i hånd med vores tanker omkring, hvordan vi yderligere kan reducere effekten af vores kundebegivenheder. Under de frygtelige brande i Amazonas sidste sommer talte du og jeg om vigtigheden af Amazonas-regnskoven, som også kaldes "verdens lunger", og det inspirerede mig til at indlede et samarbejde med jer på dette punkt. Fortæl mig mere om denne inspiration.

AM: Tour House og Egencia – vi har den samme vision. At være banebrydende er en del af vores DNA. Så lad os gå lige til sagen og påbegynde arbejdet – eller i dette tilfælde plantningen! 

Tour House-koncernen har i mange år kørt en dedikeret indsats for at forbedre klimaet. I 2007 var vi det første agentur i Brasilien, der blev certificeret som udbyder af et CO2-udligningsprogram. De sidste fire år har vi været det officielle CO2-udligningsagentur for højprofilerede messer i vores branche. Brandene i Amazonas i 2019 har gjort os endnu mere bevidste. Vi indså, at vi kan gøre en forskel og inspirere andre på markedet, inspirere nye ledere og inspirere andre virksomheder fra andre forretningsområder til at gøre det samme.  Vi var motiverede til at tage hånd om sagen og vove os ud på et område, der er så presserende og drevet af passion. Det er en stor fornøjelse at påbegynde endnu et projekt i samarbejde med Egencia, og vi ser frem til at skabe opmærksomhed og opbygge en mere solid bæredygtighedsbevægelse i hele branchen samt med vores fælles kunder.

WW: Vores fælles træplantningsprogram var ikke jeres eneste indsats i 2019. Tour House startede et program i 2019 kaldet E-Trip Green Friday. Kan du fortælle os lidt mere om det?

AM: Ja, godt emne. Set i lyset af så mange klimakatastrofer havde vi en stærk følelse af, at vi var nødt til at gøre noget andet. Frem til ferien talte alle om Black Friday, men i vores tilfælde inspirerede denne dag os til et nyt koncept. Når man tænker på, hvad der på det tidspunkt skete, ikke kun i Amazonas, men også i Australien, syntes vi ikke, Black Friday-konceptet lød godt. Nej, nej, nej, vi havde brug for at sende et positivt og produktivt budskab på markedet til folket. 

I september blev E-Trip Green Friday udtænkt. Vi lancerede programmet i november og ændrede Black Friday til Green Friday. Ideen var at fremme bevidst forbrug ved at kompensere for alle køb foretaget i løbet af november ved at plante træer. Vi lancerede en kampagne, der var en udfordring for markedet, hvor vi bad et stort antal virksomheder om at deltage. I sidste ende deltog 14 virksomheder fra forskellige forretningsområder i hele Brasilien, og resultatet var, at der blev plantet 1.500 træer fordelt ud på et område på 8.000 m² i Atlantskoven. Green Friday havde det første år store deltagere såsom Air France KLM, Movida, Gol og andre. I dag kommer dette nye samarbejde med Egencia og vores venner på tværs af EGA-landene på det bedste tidspunkt, og det hjælper os med at gøre E-Trip Green Friday til en global bevægelse, hvor turisme bliver banebrydende inden for bæredygtig adfærd. Det er fantastisk! 

WW: Alexandre, du og Tour House-teamet skal have tak for alt, hvad I gør på vegne af Egencias kunder og nu med fokus på mere bæredygtige rejseløsninger!

Var denne side nyttig?
0

På udkig efter bedre erhvervsrejseløsninger? Kontakt vores team.