Skip to main content

Et nyt år, en ny chance for at styrke jeres erhvervsrejseløsning

Posted: 14 February 2017
Sabre-blog-image-e1486698098784.jpg
Vi træder ofte ind i et nyt år fyldt med overvejelser. Vi laver nytårsforsæt om at spise sundere, motionere mere og blive bedre på en række forskellige måder. Men begyndelsen på et nyt år er også et godt tidspunkt til at foretage overvejelser omkring de mål, vi har, for vores erhvervsrejseløsning. Dette er især relevant, fordi I inden for det første kvartal højst sandsynlig vil byde velkommen til nye medarbejdere, som skal uddannes i jeres rejsepolitik. Januar og februar er de to måneder, hvor der bliver ansat flest nye medarbejdere ifølge Monster.com. Og i de fleste dele af verden efterfølges denne sæson af højsæsonen for erhvervsrejser. Marts og april er nemlig de to måneder på året, hvor der rejses mest. Undersøgelser viser at de forsæt, der er nemmest at holde, er dem, der er baseret på små ændringer. Den gode nyhed for rejseansvarlige er, at små ændringer målbart kan øge de rejsendes tilfredshed og samtidig gøre tingene lettere for jer. Gør 2017 til ”de erhvervsrejsendes år” med disse enkle trin.
Læg det rigtige fundament for jeres erhvervsrejsepolitik
Det er nu, det er tid til at revurdere jeres politik og foretage ændringer. Har I undersøgt, hvordan økonomibilletter kan påvirke jeres travleste rejsende? Er der eventuelt nogle frynsegoder, I kan tilføje for at øge de rejsendes tilfredshed? Når I har gennemgået jeres politik, er I klar til næste trin.
Kommunikation, kommunikation, kommunikation
Eftersom I højst sandsynlig er ved at gøre klar til at orientere nye medarbejdere, er dette en oplagt mulighed for at informere de nye rejsende om den helt grundlæggende rejsepolitik samt etablere en god rejseadfærd fra starten. Ifølge ARC og Expedia bliver de billigste flybilletter tilgængelige mere end 21 dage i forvejen, men kun en tredjedel af alle flyrejser på verdensplan bliver reserveret mere end 21 dage i forvejen. Opfordr nye medarbejdere til at reservere deres rejser så tidligt som muligt. Men hvorfor stoppe her? Hold et rejseevent, hvor I kan præsentere jeres rejsepolitik og forklare, hvorfor I har den. Sørg for, at de rejsende ved, at deres sikkerhed er jeres absolutte topprioritet. I kan invitere jeres erhvervsrejseleverandør, Travel Risk Management-partner og udvalgte hotel-, fly- og billejeleverandører. Webinarer er en omkostningseffektiv og nem måde, hvorpå I løbende kan dele opdateringer, tips og best practice i forbindelse med jeres rejsepolitik. Men sørg for at præsentere rejsepolitikken med udgangspunkt i de fordele, det indebærer for den rejsende.
Opbyg jeres rejsefælleskab
En opsøgende rejserelateret kommunikationsindsats året igennem vil gavne selv jeres mest erfarne medarbejdere. Etablering af et rejsefællesskab på de sociale medier kan hjælpe de rejsende i at dele deres oplevelser. Og det kan også hjælpe jer med at få indblik i de rejsendes meninger og feedback. Men husk også at gøre det sjovt. Find måder, hvorpå I kan dele opdateringer til rejsepolitikken, rejsetips eller andre sjove indlæg via sociale medier. Jo mere engagerede de rejsende er, jo mere sandsynligt er det, at de vil træffe de rigtige valg. Mens det er essentielt at lægge et godt fundament, hvis I virkelig vil gøre 2017 til de erhvervsrejsendes år, kan det også være tid til undersøge, om de valg, I har taget i forbindelse med jeres rejsepolitik, er en hjælp for de travleste rejsende, eller om valgene blot bidrager til deres udbrændthed. For minimale omkostninger kan I øge de rejsendes frynsegoder, tilfredshed og overholdelse af jeres rejsepolitik. Ønsker du at vide mere, så læs denne infografik eller download white paper The Year of the Business Traveler: Four Ways to Utilize Data to Support Road Warriors in 2017.