Guide til leverandørforhandlinger under COVID-19

Posted: 13 October 2020
Corporate travel bookings with Savings Finder for Hotel

Vi nærmer os slutningen på et meget anderledes år. Restriktioner og skiftende retningslinjer for karantæne har gjort, at mange virksomheder har indstillet eller drastisk reduceret deres rejser, hvilket har medført færre reservationer og et væld af ubrugte billetter. Virksomheder omfordeler rejsemidlerne og prioriteter besparelser, risikostyring og de rejsendes trivsel og tryghed i deres rejseløsninger.

På leverandørsiden står flyselskaber, hoteller og andre selskaber i rejsebranchen over for enorme indtægtstab og en dalende efterspørgsel fremadrettet. Udover disse udfordringer skal de også implementere en lang række nye eller skærpede standarder i forhold til sundhed og rengøring.

Der opstår dog også muligheder midt i al usikkerheden. Begge sider befinder sig på ukendt territorium, når det kommer til forhandlinger, hvilket er værd at skrive sig bag øret, når virksomheder skal forberede sig på forhandlinger.

Hvad har ændret sig? Hvad kan I forvente? 

Vi har interviewet eksperter og sammensat en guide for at hjælpe rejseansvarlige med at navigere leverandørforhandlinger i dette nye kapitel inden for erhvervsrejsebranchen.

Download guiden, som omfatter følgende:

  • Om I skal gå efter en fuld udbudsproces.
  • De største udfordringer og muligheder, når det kommer til leverandørforhandlinger under og efter COVID-19. 
  • Smarte strategier til rejseansvarlige, som skal stå i spidsen for leverandørforhandlinger i denne usikre tid.
  • Hvilke nye overvejelser og strategier, indkøbere skal være opmærksomme på. 
  • Det rette tidspunkt at forhandle på.

Download guiden nu for at få en håndsrækning til jeres leverandørforhandlinger på vej ind i 2021.

Download e-bogen