Skip to main content

Tilpasning til en ny hverdag: forretningsstrategi og administration af rejser efter COVID-19

E-bog om modernisering af jeres rejseløsning

2 min
Posted: 08 October 2020
Travel program post-Covid: e-book

Når jeres virksomhed trives bedst med møder ansigt til ansigt, er det en kortsigtet løsning, at alle medarbejdere arbejder hjemme. Derfor er det nu veldokumenteret, at erhvervsrejser fungerer som et effektivt strategisk værktøj. Mange virksomheder er dog fortsat begrænsede af forældede rejseløsninger, som ikke er fulgt med tiden og tilpasset nye forretningsmodeller. Nogle mener, at tiden er kommet til at tage skridt hen imod en digital transformation af rejseløsningen. Er der ledere i jeres virksomhed, som stadig ikke er overbeviste om værdien af digital transformation?

Der vil være usikkerhed på tværs af den globale økonomi i et godt stykke tid med urolige og uforudsigelige handelsforhold. Dette hæver indsatsen i forhold til at påbegynde en digital transformation.

Mange virksomheder anerkender for første gang, at dette er et afgørende øjeblik i forhold til at fremskynde deres digitale transformation og omstrukturere deres erhvervsrejseløsning for at klare sig mere effektivt igennem coronakrisen og fremtidige kriser.

Vi ved, at ansvaret for administration af rejseløsningen stort set udelukkende har ligget hos de rejseansvarlige. Nu er det dog afgørende at gøre en kombineret indsats på tværs af ledelsen, den juridiske afdeling og HR, sikkerhed, overholdelse, cybersikkerhed og andre interessenter for at administrere risici og afkast i forbindelse med erhvervsrejser.

Denne e-bog præsenterer en fælles ramme. Lad os starte fra toppen og fokusere på ledelsens perspektiv. Derefter kigger vi på nye muligheder på tværs af rejseløsningen og værktøjet, mens vi ser på situationen helt fra bunden, som en rejseansvarlig ville gøre det.

  • De rejsendes sikkerhed/medarbejdernes trivsel  
  • Investeringsafkast/genopretning af den økonomiske krise 
  • Forudsigelighed

Ingen af disse emner er nødvendigvis nye. Virkeligheden i vores nye hverdag er, at de er blevet mere presserende for rejseansvarlige, ledere og erhvervsrejsende.

Hvordan kan ledelsen forstå det øgede fokus på rejse- og kundeoplevelsen? Hvordan kan de lede virksomheden fremad i en ny hverdag? Hvilke prioriteter har ledelsen i forhold til at håndtere konsekvenserne af COVID-19 og andre krisesituationer?

Var denne side nyttig?
0

Download e-bogen