Skip to main content

Ved I, hvad der er vigtigst for jeres erhvervsrejsende? Det bør I.

3 min
Posted: 05 October 2018Updated: 15 September 2020
Topics: Blog
18EG570-Lightening-Survey-Insights_BlogImage_Phase03_200918_v02.jpg
Hvornår har I sidst forhørt jer, hvad jeres rejsende vægter højest i virksomhedens rejsepolitik? Hvis jeres virksomhed er ligesom de fleste andre, er jeres rejsepolitik baseret på økonomiske faktorer eller en sjælden tilfredshedsundersøgelse – men ved at lytte til de rejsende og udforme rejsepolitikken på baggrund af deres input kan I finde gode muligheder for at påvirke virksomhedens bundlinje positivt. Ved at sætte jer ind i, hvad der er vigtigst for jeres erhvervsrejsende, kan I opnå en sundere virksomhedskultur – fra medarbejdertilfredshed til fastholdelse og rekruttering. Egencia har netop offentliggjort resultaterne af en undersøgelse blandt 5.545 erhvervsrejsende, der viser, hvad der er vigtigst for de rejsende, hvad angår rejsepolitikken. Undersøgelsen konkluderer først og fremmest, at bekvemmelighed og kontrol er de vigtigste aspekter for de rejsende. De rejsende vil gerne have:
  • Et hotel i praktiske og trygge omgivelser.
  • Direkte flyrejser på belejlige tidspunkter.
  • Mulighed for at administrere rejserne selv.
Når vi kigger lidt nærmere på svarene, finder vi en række konklusioner, som alle virksomheder bør tage i betragtning. Jeres erhvervsrejsende vil gerne have kontrol De erhvervsrejsende angiver, at det vigtigste i rejseløsningen er muligheden for selv at administrere reservationerne (48%) – fra den indledende reservation til eventuelle ændringer. Dette vidner om, hvor vigtigt det er at give de rejsende kontrol og brugervenlige værktøjer. Det er let at sikre – giv jeres rejsende en god brugeroplevelse på tværs af alle enheder. Jeres dagspriser kan påvirke medarbejdernes tilfredshed og velvære En tredjedel af de erhvervsrejsende prioriterer en praktisk og tryg beliggenhed, så I bør tage i betragtning, at jeres dagspriser i de enkelte byer kan medføre, at den rejsende er nødt til at reservere et hotel i en del af byen, som ikke er sikker. I bør sikre, at jeres dagspriser passer til udvalget af hoteller i byen. Omkostninger, tilfredshed og sikkerhed er alle elementer, der er tæt forbundet. Det er vigtigt at have en rejsepolitik og en erhvervsrejseudbyder, der sikrer den bedst mulige oplevelse og hjælper med firmaaftaler og fastsættelse af dagspriser. Kvalitet betyder noget De erhvervsrejsende er mindst tilfredse med prisbegrænsninger i erhvervsrejseløsningen og hvordan det påvirker kvaliteten af hotellet – det er der også her en tredjedel af erhvervsrejsende, der angiver som værende af afgørende betydning. Formålet med erhvervsrejser er at fremme jeres virksomhed, så sørg for, at jeres rejsepolitik har en positiv indflydelse på jeres rejsendes velvære og evne til at arbejde effektivt. De ønsker det bedste for jer – 82% reserverer altid i overensstemmelse med rejsepolitikken – så sørg for, at I også gør det, der er bedst for dem. I har flere muligheder for at opfylde de rejsendes behov og samtidig opnå en positiv indflydelse på jeres virksomhed – fra fastholdelse af medarbejdere og produktivitet til den overordnede virksomhedskultur. Erhvervsrejsebureauer som Egencia kan hjælpe – med en enkel platform, som giver den rejsende kontrollen. Budgetvenlige tilbud såsom Egencia Advantage giver adgang til firmaaftaler med populære ekstra fordele som loungeadgang, parkering og wi-fi. Alle virksomheder kan afstemme økonomiske overvejelser med de rejsendes produktivitet og velvære på en effektiv måde. Læs vores seneste pressemeddelelse for at få mere at vide om, hvad der er vigtigst for erhvervsrejsende.