Skip to main content

Nedsatte hoteller og gratis rejseadministration til hospitaler med Egencia Helping Healthcare

Posted: 27 May 2020
healthcare-travel-discounts-medical-professionals-1200x800.jpg

Af Wendy White, CMO hos Egencia

Hos Expedia Group tror vi ikke kun på at give tilbage til samfundet, men også på at gøre en forskel i samfund verden over. Da det gik op for os hos Egencia, at hospitaler havde problemer med at finde indkvarteringssteder til deres sundhedspersonale og frivillige, der enten skulle holde sikker afstand eller rejse til et område berørt af coronavirus, vidste vi, at vi ville involvere os.

For et par uger siden snakkede jeg i telefon med Jon Lensing, som er læge, for at lære mere om hans opstartsvirksomhed Apollo Healthcare Technologies. Jeg blev inspireret af Jons vision og hans teams dedikerede indsats for at få sundhedspersonale derhen, hvor der er mest brug for dem. Han fortalte, at "siden COVID-19 først opstod, har vi set en dramatisk stigning i behovet for sundhedspersonale i berørte områder." 

På grund af denne efterspørgsel udviklede vi Egencia Helping Healthcare-løsningen, så sundhedsorganisationer ikke behøver at lede efter hoteller eller bekymre sig om, hvorvidt de indfrier deres ansvar i forhold til sikkerhedsforpligtelse. Vi er også klar over, at selv lokalt sundhedspersonale, der ikke rejser, undertiden vælger at selvisolere sig fra familien. De har brug for nem adgang til gode priser og nedsatte hoteller i deres områder, og arbejdsgivere ønsker at gøre det lettere for deres personale at finde sådanne hoteller.

Med en hurtigere implementering vil sundhedsudbydere hurtigt kunne give deres personale adgang til hotelpriser, der er nedsat med op til 30%[1], kundeservice døgnet rundt på mere end 30 sprog og meddelelser om rejseforstyrrelser. Som en del af den 90-dages gratis rejseløsning vil Egencia også frafalde alle implementerings- og transaktionsgebyrer.

Sundhedsinstitutioner og andre serviceudbydere kan få fordel af funktioner, der er designet til at gøre det nemt for organisationer effektivt at administrere deres rejseløsninger, for eksempel:

  • Sikker og kontrolleret hotelreservation med en bred vifte af hotelpriser, fra Expedia-priser (inklusive særlige sundhedspriser) og GDS-priser til jeres egne firmaaftaler.
  • Intuitiv reservationsoplevelse, hvad end reservationer foregår gennem rejsebestillere, eller brugere selv kan registrere sig og reservere.
  • Mulighed for at oprette brugerdefinerede destinationer, så brugere nemt kan finde hoteller i nærheden af dem eller deres hospital.
  • Brancheførende løsning til sikkerhedsforpligtelse/sikkerhed for de rejsende, der gør det muligt hurtigt at finde og kontakte alle brugere.
  • Detaljeret rejserapportering og analyseprogram, der giver overblik over, hvor medarbejdere befinder sig, og adgang til deres reservationsoplysninger.
  • Adgang til Egencias fællesskab for best practices og rejseråd fra kollegaer.

Nedsatte hoteller til sundhedspersonale

Med Helping Healthcare-løsningen får sundhedsudbydere adgang til unikke rabatpriser, der tilbydes af hotelkæder som Best Western og IHG, samt særlige hotelpriser fra Expedias Market Management-team. Udover at tilbyde rabatter implementerer mange hoteller også forbedrede teknologier og yderligere sikkerhedsforanstaltninger såsom øget hygiejne for at reducere spredningen af virusset.

Sådan hjælper Apollo sundhedsbranchen

I min telefonsamtale med Jon forklarede han, at hans virksomhed havde et lignende ønske om at støtte sundhedsorganisationer under COVID-19-krisen. Ifølge Jon er Apollos overordnede mission at "fremskynde leveringen af sundhedsydelser for at forbedre samfundets sundhedsresultater ved at sende vores sundhedsudbydere til de områder, der har mest brug for dem." I forsøget på at udligne knapheden på sundhedsressourcer ved at forbinde sundhedsudbydere direkte med lokale læger, sygeplejersker, sundhedspersonale og frivillige frafalder Apollo sine gebyrer.

Jon talte med flere forskellige sundhedsministerier, hospitalssammenslutninger og lægeforeninger, der alle udtrykte interesse for hans virksomheds service. I løbet af hans samtaler var der især ét spørgsmål, der blev ved med at dukke op. "De ville vide, om det sundhedspersonale, der skulle rejse, ville være forsikret, og de ville gerne have nogen til at administrere dem. Nogen, der ville vide, hvor personalet skulle hen og hvornår, og hvem der kunne tage sig af indkvartering, fordi det var endnu en brik i puslespillet, som de ikke kunne håndtere lige nu oven i alt det andet," forklarede Jon.

Han blev klar over, at han havde brug for hjælp til administration af rejser og tog kontakt til Egencia.

"Vi håber virkelig, at samarbejdet mellem Apollo og Egencia kan være vejen frem for omfordeling af sundhedspersonale ikke bare nu, men også når vi har brug for at få dem tilbage til der, hvor der er mest brug for dem, når der falder mere ro på situationen."

Tilmeld jer for at komme i gang med Egencia Helping Healthcare-løsningen i dag.

[1]Gennemsnitlig besparelse på op til 30% pr. nat på deltagende hoteller

På udkig efter bedre erhvervsrejseløsninger? Kontakt vores team.